Monday, August 14, 2006

A két csoport között

Ez az írás voltaképpen időrendben az előző előtt jönne, de így sikerült...

Biszmilláhir-rahmanir-rahím.
Asz-szalamu alajkum wa rahmatullahi wa barakatuh.
Sok szeretettel üdvözlök mindenkit ebben a blogra ki tudja, mikor felkerülő beszámolóban. Mivel itt nincs net, azt a hitech megoldása alkalmazom, h. kiírom cédére beszámolót, és hazaküldöm, és a lányok majd insallah feltöltik.
Ez a hét nagyon lazán telt. Első csoport (tavalyiak) hazamentek vasárnap, következő csoport (idén jönnek először) ma jönnek insallah. Ja igen, ma augusztus 6. van, ha nem tévedek.
Ez a hét a városnézés jegyében telt el. 2 vendégünkkel bejártuk Isztanbul néhány apró töredékét. Közben itt évszázados melegrekordok dőlnek meg, de tényleg, borzalmasan meleg van. Ma már együtt nem mentünk sehova, Gabi még utoljára elment városnézni a baskír csoporttal (jól megértik egymást oroszul), én meg takarítottam, hárman fogunk lakni egy tényleg nagyon kicsi szobában, muszáj rendet tartani, mert máshogy nem fog menni.
Hogy az új csoportnak mi lesz a tanrendje, arról még fogalmam sincs, végül is csak holnap reggel kezdődnek az órák… insallah minden jól és hasznosan fog telni. Ők ezt úgysem olvassák szeptemberig, szóval elmondom, hogy nagyon szigorú leszek velük, és insallah sokat fognak tanulni.
A kurzusra megérkezett a második turnus. Állítólag kevesebben vannak, mint az első, de én ebből semmit nem vettem észre. Sokan vagyunk és sok kicsi van, akik nagyon aranyosak, és néha sírnak, ha hiányzik nekik az anyukájuk. A felettünk lakó azeri hadzsák hazamentek, és mások laknak a helyükön, akik nagyon hangosak, főleg a 23:30 és 1:00 közé eső időszakban. Az ő ablakuk és a mi ablakunk is egy kis világítóaknára nyílik, úgyhogy tökéletesen közlekedik a hang a két emelet között, kivéve, ha az ablakot becsukjuk, akkor viszont igen hamar meghalunk. 2 napja éjjel muszáj volt szólnom nekik, hogy ugyan már csendesebben, elmúlt éjfél. Ma viszont reggel 8-kor is nagyon hangosak voltak, nem tudom, hogy csinálják, nagyon sokan vannak, szerintem beosztják, hogy mikor ki hangoskodik és ki alszik.
Nekünk itt a második turnusban 9 óránk lesz minden nap, szóval insallah nem fogunk hangoskodni, mert a fennmaradó időben alszunk. Megvan már az időbeosztás, így néz ki:
7:45 : reggeli
8:30 – 9:15: óra
9:30 – 10:15: óra
10:30 – 11:15: óra
11:30 – 12:15: óra
12:30 – 13:15: óra
13:15: ebéd, déli ima
14:30 – 15:15: óra
15:30 – 16:15: óra
16:15 – 19:00: délutáni ima, szabad idő
19:00: vacsora
19:45 – 20:30: Korán-gyakorló óra
20:30 – 21:00: naplementi ima
21:00 – 21: 45: óra
Szóval, gondolom, emellett nem sok idő és erő marad hangoskodásra.
Nagyon vicces, az egyik kirgiz hodzsa most jött be ide, és hosszasan magyarázott valamit, amiről azt gondoltam, hogy azt jelenti, hogy ki akarja pucolni a mi szobánkban lévő szőnyeget is, mivel éppen ők nagytakarítanak. Felháborodottan közöltem, hogy szó sem lehet róla, ezt mi takarítjuk, mert ez a mi szobánk. Kicsit megsértődve mondta, hogy jól van, mire rájöttem, h. vmit félreérthettem, és mondtam, h. mondja még egyszer. Jó gondolat volt, mint kiderült, kölcsön akarta kérni azt a gurulós kefét, amivel mi takarítjuk a szőnyeget (és amelynek párja nálunk otthon s megtekinthető). Természetesen odaadtam. A látszat ellenére már sokkal jobban beszélek törökül.
Most bejött az a kirgiz hodzsa, akinek a kedvence vagyok, szóval muszáj abbahagynom. Azon kívül még az Altinoluk cikkeket is meg kellene írnom, amit máig kellene leadnom, de még csak félig vannak kész… ezzel együtt 2 óra múlva insallah indulunk a reptérre a lányokért.
Insallah hamarosan újra írok. Addig is mindenkit üdvözlök, és a kirgiz és kazah hodzsák is mindenkit üdvözölnek.
Fohászkodjatok értünk insallah. És a Mindenható Allah segítsen mindannyiunkat, és az Ő áldása legyen a Prófétán, a családján és a társain.
Halima

No comments: