Saturday, August 08, 2009

2. Ankara

Egy hegy tetején lévő utcában lakik Fatma, ezért most én is. Mint már említettem, Ankara nem nyűgözött le, a Hadzsi Bajram Veli mecset kivételével, ami valóban különleges hely. Egyébként majdnem olyan, mintha nem is muszlim országban lennék...

Egy kivétel van: a szomszédban esküvő van... immáron 2 napja, reggeltől éjjel 11-12-ig. Kurd esküvő szerintem, mivel kurdul énekelnek, vagy csak szeretik a kurd zenét. Mindenesetre, szerintem még Isztanbulban is tudják, h. itt esküvő van.

Ma lementem a BIM market elnevezésű szupermarketbe. Közben s utána a következő dolgokra jöttem rá:

- ha egy úton már lemenni is nehéz, akkor feljönni még nehezebb lesz
- nem szégyen félúton megállni pihenni, a helyiek is megteszik
- a boltos bácsai azért szalad utánam kiabálva és hadonászva, mert ottfelejtettem az 5 líra visszajárót
- az esükvő utcáról is látható része úgy zajlik, h. van egy csávó, aki a nyakába akasztott egy eszméletlen méretű dobot, és hevesen püfföli, folyamatosan. Egy másik meg egy sípfélét rikongat, ami úgy néz ki, mint egy rövid furulya, de tölcséres a vége. Egy további valami egyéb fúvós hangszert kínoz, de azt nem láttam jól. Néhányan énekelnek, többen pedig minden megfigyelhető rendszer nélkül kurjongatnak. Mindezt természetesen a ház előtt, az utcán, h. mindenki tudja, h. esküvő van...
- ha 42 fokban nekiállsz pizzát sütni (piknik, mint korábban említettem), akkor előbb-utóbb MUSZÁJ lesz kinyitni az ablakot, kurd esküvő ide vagy oda...

No comments: