Wednesday, August 19, 2009

13. Turné

Turnéztunk Szafia hodzsával . Akik voltak már itt, tudják, h. ő az alapítvány egyik igen aktív tagja, aki nagyon szereti a gyerekeket, és főként a fiatal lányok nevelését tartja rendkívül fontosnak. Ha itt vagyok, meg szokott kérni, h. menjek vele valamelyik kurzusra, és meséljek arról, h. hogyan lettem muszlim, milyen a muszlimok élete Magyarországon, stb. Ő pedig tanulságos és oktató célú megjegyzésekkel fűszerezi az én mondókámat. Ezt kb. így kell elképzelni:
én: „Halima vagyok…”
Ő: „Látjátok, gyerekek, Halimának hívják! Milyen szép név! Kit hívtak még Halimának? Közületek kit hívnak Halimának?” (pár perces kérdezz-felelek a Halima nevű illetőkkel, a név jelentésével, egyéb Halimákkal kapcsolatban).
én: „Magyarországról jöttem…”
Ő: „Látjátok, gyerekek, Magyarországról jött! Hol van Magyarország?” (pár perces kérdezz-felelek Mo. földrajzi, gazdasági, társadalmi helyzetéről, népességéről, stb. Én kicsit mindig fájdalmasan összerezzenek a „Mo. a Balkánon van” mondat hallatán, de szerintük igen. Végül is, spirituális értelemben mintegy igazuk van.)
én: „8 éve lettem muszlim…”
Ő: „Látjátok, gyerekek, 8 éve lett muszlim! (pár perces beszéd arról, h. vannak, akik beleszületnek az Iszlámba, de vannak, akik teljesen maguktól lesznek azok.)
Mint láthatjátok, a szereplés számomra nem túlzottan megerőltető, egészen alapszintű töröktudással is kivitelezhető, és a gyerekek nagy része valóban nagyon lelkes attól, h. láthat egy furcsa külföldit.
Ja, a töröktudás. A hodzsák egészen oda vannak attól, h. folyamatosan beszélek törökül . Látszik, h. tavaly nem voltam a kurzuson, szóval ők kiestek a töröktudásom fázisaiból, ezért egészen le vannak döbbenve. Megtörtént, h. egy napon dicsérték meg az angoltudásomat (egy miami illetőségű amerikai, akivel a Gülhane parkban találkoztunk), és a törököt (itt a kurzuson). Elhamdulillah, még jó, h. kisvártatva szembesültem az orosztudásommal (illetve, annak hiányával), különben bizonnyal elbíztam volna magam . Azonban szembesültem, mert a grúzok helyére egy nappal később megérkeztek… az oroszok.

No comments: