Saturday, July 17, 2010

Helyzetjelentés

Szalam alejkum ve rahmatullah.
Üdv mindenkinek ebben az első helyzetjelentésben. Péntek van, 4. napja vagyok Isztanbulban. Brutális meleg van, és nem az a megszokott isztanbuli meleg, hanem iszonyat fülledt.
A központtól nagyon messze, teljesen egyedül lakom egy 4 szobás lakásban. Ennek az az előnye, h. senki nem szól bele, h. mikor dolgozom, és senki nem akar tömni mindenféle kajával. A hátránya viszont az, h. senki nem akar tömni mindenféle kajával . Ezért 3 napig a zabpehely-halkonzerv-korpovitkeksz hármason éltem. A zabpehely elkészítési módja az, h. a teafőzőben felforralt vízzel leöntöm, állni hagyom, keverek hozzá némi édesítőt, és ez valami ilyesféle dolgot ad ki (háttérben a zöldtea és a teafőző):


Belátom, h. egyesek szerint ez talán undorító lehet, és lehetséges, h. nem is járnak oly messze a valóságtól… De csak azért vélekednek így, mert még nem ismerik a halkonzerv levétől felázott korpovitkeksz lágy langyosságát. Mindenesetre, bár én szinte bármit megeszek, ma estére már igencsak elegem lett, és hazafelé a boltban vettem egy csirkemellfilét, amit hazaérve némi sóval és borssal meg is sütöttem, majd a felét megettem salátával. Rövid lelki tusa után úgy döntöttem, h. ha a másik felét is megeszem, rosszul leszek… marad holnapra insallah. Éljen a diéta!
De gondolom, nem elsősorban visszataszító étkeimre és gasztronómiai bravúrjaimra vagytok kíváncsiak. Tehát.
Ma az egész napot a nyomdában töltöttük, a nyomdakész anyag utolsó javításával. Hamar kiderült, h. a tördelőbácsiban rokon lélekre akadtam. Mikor közöltem vele, h. a javítás legjobb módja az lenne, ha szépen odaülnék a gépéhez, és megcsinálnám én, a szó szoros értelmében csaknem sírva fakadt. Én megértem őt, 2 ok miatt is. (1) Lám, kígyót melengetett a keblén! A múlt héten felengedett az FTP-szerverre, most meg már a gépe elől túrnám ki! (2) Aki ismer engem, tudja, h. a velem való tengelyakasztásnak három legbiztosabb módja (a) előzetes jelzés nélkül korábban érkezni a megbeszéltnél, (b) megenni a rukolámat, (c) egy méternél közelebb menni a számítógépemhez (bármelyikhez). Én próbáltam megnyugtatni a bácsit, mondtam neki, h. nagyon vigyázok a gépre, nem nyúlok semmihez a szövegen kívül, és h. én is dolgoztam már grafikai stúdióban, macintoshon. Azt persze nem tettem hozzá, h. kb. 15 éve, amikor az ilyen gépek, mint az övé most, még csak a mesében léteztek… mert tényleg nagyon kétségbe volt esve szegény. Aztán, mikor látta, h. nem bántom a számcsiját, és elboldogulok vele, akkor megnyugodott, a végén már annyira, h. pl. imádkozni is el mert menni… mikor visszajött, közölte, h. 30 éve dolgozik, de az ő székében még nem ült senki más, és az ő gépén még nem dolgozott senki. Egészen meghatódtam. Jó lenne nekem is otthonra egy ilyen gép. Ha valakinek van felesleges, szóljon bátran .
A projekt úgy tűnik, insallah sínen van, még egyszer át fogom insallah nézni a tördelést, fejlécet stb., és mehet insallah. A Mindenható Allah segítsen minket.
Holnap munkaügyekben fogok még rohangálni insallah, vasárnap olvasom a tördelt verziót, hétfőn délelőtt még egy találkozó, és hétfőn este insallah elindulunk a tenger felé .
Arra szeretnélek kérni benneteket, h. ha valaki olvassa ezt, akkor legyen szíves megmondani az idén Isztanbulba jövő lányoknak, h. SEMMIKÉPPEN ne hozzanak (a) vízforralót, (b) halkonzervet. Ezekből pontosan a megfelelő mennyiséggel rendelkezem, elhamdulillah. Sőt, a kettőből az egyikből még többel is. A fantáziátokra bízom, h. melyik lehet az…
Iszonyat fáradt vagyok, nem is tudom, mikor voltam utoljára ilyen fáradt, szóval nemigen írok többet, hanem mindjárt bejön az esti ima, és utána megyek aludni insallah. Ezt pedig holnap insallah posztolom a blogra.
Sok szeretettel üdvözlök mindenkit. Legyetek jók, gyakoroljátok sokat a Korán-olvasást insallah. A Mindenható Allah őrizzen minket, és az Ő áldása legyen a Prófétán (s.a.w.), a családján és a társain.

No comments: