Tuesday, July 27, 2010

Az úszásról

Legutóbbi isztanbuli tartózkodásom során vettem magamnak egy muszlim fürdőruhát. Bevallom, kissé kétkedve szemléltem: vajon lehet-e ebben úszni egyáltalán, hamar megszárad-e, nagyon hülyén fogok-e kinézni benne, stb. Az is a lehetőségek birodalmába tartozott még indulás előtt, h. én ebben ki nem megyek a lakásból… Aztán, mikor ideértünk, és kiderült, h. ez nem egy nyilvános strand, hanem a nyaralófalu lakóinak fenntartott partszakasz, ahol elég kevesen vannak, kicsit megnyugodtam.
Amúgy, itt, ebben a nyaralófaluban vannak más, hozzám hasonló őrültek is, akik zizegős dzsoggingban akarnak úszni. A megoszlás kb. fele-fele a dzsoggingosok és nyugati fürdőruhások között. Plusz van még egy irányzat, akik tényleg ruhástul fürdenek: mackónaci + póló, szoknya + blúz, egyberuha, amit akartok, bármiben. Nekem az tetszik ebben, h. SENKI nem szól be a másiknak semmiért, és SENKI nem bámul meg vagy tesz megjegyzéseket, h. te hogyan, miben úszol. Ha nem tetszik, nem néz oda, oszt jóvan.
Még indulás előtt, utolsó simítások a fejtettbab-levesen:


Indulunk úszni:


Amikor először bementem a tengerbe, fel sem tűnt, h. mi van rajtam. Mióta muszlim vagyok, azaz 9 éve én nem voltam egy fürdőkádnyinál több vízben, ezért teljesen lefoglalt az élmény, h. mennyi víz van itt, és úszom. Mire feltűnt, h. miben úszom, már megszoktam. Mondjuk azt megtippelhetitek, h. a csini kis övet, ami a felsőt leszorítani volt hivatott, h. ne jöjjön fel a nyakadba a vízben, hányadik úszásnál hagytam el :-).



A ruha viszonylag gyorsan megszárad, ha kijössz a vízből, és nem is tapad rád túlzottan. Elég kényelmes úszni benne, legalábbis nem zavaró. Ajánlom mindenkinek, mert úszni tényleg nagyon jó…

Kijöttem a vízből:

No comments: