Monday, August 09, 2010

Szalamun alejkum ve rahmatullah.
Most értünk haza a mecsetből. A naplementi imára némi késéssel estünk be, aztán lementünk a tengerpartra, zöld baklavát ettünk, majd a kikötői mecsetben imádkoztuk az esti imát, és hazajöttünk. A lányok a lakás túlsó végében vannak valahol, csak elhaló hangokat hallok arról.
Ma csináltunk gözlemét, ami szerintem meglehetősen fincsi lett elhamdulillah, majd ettünk fagyit is (vanília-pisztácia). Holnap insallah az Eyüp Sultan mecsetbe készülünk hajózni.
Itt rettentő meleg van. Sokat gondolok a tengerre. Az utolsó nap fogtam egy apró, kb. 5 centis tarisznyarákot. A két egymásra borított tenyeremben vittem oda a vendéglátóimhoz. A kis izé meg úgy belekapaszkodott az ujjamba, az ember nem is várná egy ilyen apróságtól, h. megharapja. (Helyesbítek: AZ EMBER, általánosságban, minden ehhez hasonló soklábú, jelentős ollókkal rendelkező gyanús külsejű lénytől azt várja, h. meg fogja őt harapni, de ÉN nem). Apró kis sikkantásokat hallatva, és a derékig érő vízben féllábon ugrálva igyekeztem a törökök felé, akik ismét bizonyosságot nyertek arról, h. vendégük FURCSA. Mikor meglátták az eltökélten az ujjamba kapaszkodó rákocskát, kijelentették, h. az mérges, és meg fogok halni. Jelentem, még életben vagyok.
Aztán fogtam egy nem túl nagy medúzát, és a kéthetes képzés sikerének könyvelem el, h. MINDHÁROM vendéglátóm a kezébe vette, bár valóban volt, aki fura rikkantások hallatott közben. Azt is megjegyezték egyöntetűen, h. a medúza gusztustalan, és nyálkás, és a kezük is nyálkás lett tőle. Aztán a boldogtalan lényt kicsit beljebb vittem, és elengedtem, sokáig néztem, ahogy a nejlonzacskóból kipréselt vizet imitáló mozgásával elhullámzik. A medúzát úgy a legkönnyebb megtalálni, h. nem magát az állatot keresed, hanem azt az árnyékfoltot, amit a tenger fenekére vet. A tiszta vízben pontosan látszik az árnyék a homokon.
Visszatérve Isztanbulba, szinte minden estére van vacsorameghívásunk, pedig még nincs is Ramadán. Ramadánban gondolom még durvább lesz. A nézelődés és mászkálás megy, csak ebben a melegben néha elég durva. A macskák számosak, íme egy sziesztás kép Afra kedvéért, mi mást is lehetne tenni ebben a melegben:


Most nem tudok mást írni, meg iszonyat álmos is vagyok elhamdulillah. Holnap insallah megyünk internet-lelőhelyre, és akkor beposztolom ezt insallah.
Ha addig nem írnék (ami elég valószínű), akkor áldott Ramadánt kívánok mindenkinek. A Mindenható Allah fogadja el a böjtünket, a fohászainkat, az imáinkat, és az Ő áldása legyen a Prófétán, a családján és a társain.

1 comment:

Adél (Afraa) said...

Salam aleykum!

Köszönöm, köszönöm a csodálatos tizesfogat-képet :-)

Érezzétek nagyon jól magatokat, fohászkodjatok sokat értünk inshaAllah!

Allah áldjon benneteket!

Afraa